tisdag 4 oktober 2016

Telia fakturaskojarna


Det är tyvärr inte alltid ett bra bemötande är lika med ett bra bolag. Ofta är det så och visst är det ett gott tecken när någon är trevlig eller anstränger sig lite extra. Det kan dock vara ett undantag.

Det motsatta är däremot sällan en enskild händelse. En person som ger ett dåligt intryck på en anställningsintervju. En restaurang som säljer mat du blir sjuk av. Ett bolag som fuskar lite varstans runtom i världen. Det är sällan det finns en andra sida av de mynten.

Därför borde jag inte bli besviken på Telia utan på mig själv som till och från är kund där. Visst, säljarna lyser alltid av glädje när de berättar att numera är tjänsten jag betalar dyrt för billigare för nya kunder. Det ingår i spelet. När det blir fel på deras router eller hack i mottagningen, då är det nog fel på ens egna inställningar. Alldeles oavsett hur övertygande bevis man lägger fram och när de så småningom kommer fram att det varit deras problem - då är det sällan man hör något mer.

Så är det. Därför borde jag kanske inte hakat upp mig på den här detaljen - vem tar en fakturaavgift när kunden betalar med autogiro? Telia, självklart. En gång monopolist - alltid monopolist. Det är värt att tänka på även för den som undrar om bolaget och aktien har någon framtid.


2 kommentarer:

  1. Det var lurigt av dem! Nu råkar jag vara aktieägare i Telia och gillar inte det jag läser ovan. Förhoppningsvis skärper de sig, alternativt litar på att de flesta kunder inte tar tag i situationen och faktiskt byter leverantör (lite som med många storbanker).

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
  2. Jag skulle tro att ditt bekymmer med faktureeingsavgiften försvinner om du skaffar e-faktura istället för pappersfaktura.

    Mvh Sigge

    SvaraRadera