söndag 3 april 2016

Oh my goooooood

källa  langd.se

Precis som gubbarna i Top gear emellanåt utbrister när de provkör racerbilar i 200 knyck skriker jag samma sak när jag i icke mätbar hastighet hasar fram på asfalten på väg ut i gräset. Jag trodde jag hade lite koll på längdskidåkning, det har jag inte alls. Stephanie på svt - sporten är ett alpint ess i jämförelse med mig, grace, stil och finess är inget som förknippas med min framfart. Första passet körde jag på Öland, fram och tillbaka 10 gånger på en helt platt asfaltsväg utför huset. Det gick erbarmligt dåligt! Nästa pass var runt fvå km på en timme här hemma. Jag höll på att ramla vartannat stavtag. Dagens pass var en uppryckning utan dess like, 4 km på en timme. I det tempot skulle jag klara Vasan på drygt två veckor, det börjar arta sig :). Jag tror eventuellt att jag behöver lite mer träning......

/Affärsmodellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar